Tuesday, February 14, 2012

مثل جای خالی دیوار برلین



می دانید، جای خالی دیوار برلین را کف خیابانهای این شهر باقی گذاشته اند. خوب که فکر می کنم به نظرم می آید وقتی هر چند وقت یکبار بلاگفا را باز می کنم و مثل دیوانه ها می خواهم "دال میم" را بازگردانم، در واقع می روم و به یادگار دیوار کف خیابانهای برلین نگاه می کنم. "دال میم" برای من حکایت دیواری بود که آلمان غربی اَم را از آلمان شرقی اَم جدا می کرد و روزی که تصمیم گرفتم از بیخ ازش مهاجرت بکنم به اینجا، روز فروریختن این دیوار بود.
آدمهایی که می روند تا جای خالی دیوار را کف خیابان ببینند، یه غیر از توریست ها و آدمهای کنجکاو، منظورم مردمی هستند که روزی دوسوی این دیوار می زیسته اند؛ جورِ خاصی به این یادگار نگاه می کنند، همانجوری که من به بک آپِ "دال میم" نگاه می کنم.

1 comment:

  1. دلم بک آپ اون خودابیامرز رو خواست
    که ندارم، نگرفتم یعنی، نخواستم که بگیرم اون موقع.!!!

    ReplyDelete